Oprichters Max en Patrick van NextProduct brachten, als studentenbedrijf, het merk NextBrush met de bamboe tandenborstel als eerste naar Europa. De jonge oprichters zetten zich in om de badkamer stap voor stap duurzamer te maken zonder dat dit de consument meer moeite of geld kost. Het toevoegen van een betaalbaar huidverzorgingsmerk voor gen-Z was dan ook een logische stap. Gen-Z is enorm kritisch op het gebied van (geur)beleving, prijs, merkwaarden en blijft zich afvragen waarom dingen niet beter kunnen. Er waren nog maar weinig bestaande formules die aan de eisen voor een jongere huid voldeden, waardoor Patrick met een onafhankelijke ontwikkelaar aan de slag is gegaan om Frankly te ontwikkelen. Dit was een zwaar proces omdat producten geen microplastics mogen bevatten en de formules moesten COSMOS gecertificeerd kunnen worden. De hele keten moest zo duurzaam en natuurlijk mogelijk zijn, wat een extra uitdaging bracht: er waren namelijk nog geen geuren die aan de strenge criteria voldeden. Speciaal voor Frankly zijn deze geuren ontwikkeld. Daarnaast zijn de texturen van COSMOS-formules moeilijk te bewerken omdat er geen microplastics in zitten. Na veel experimenteren is het uiteindelijk gelukt om de producten fijn aan te laten voelen. De lijn heeft een volledige recyclebare verpakking: de tube én de dop zijn van 100% gerecycled en recyclebaar HDPE-plastic.
Jij maakt kans op een van de tien pakketten, waarin 3 huidverzorgingsproducten (balm, cleanser en crème) zitten, van dit hippe merk! Beantwoord de vragen via deze link